czwartek, 2 stycznia 2014

Pętelkowy dywanik z resztek



Ponieważ kilka osób pytało mnie, jak robi sie taki dywanik z resztek:








Odnalazłam w końcu filmik, którym się posiłkowałam. Film jest w jakimś obcym języku, ale nie chodzi o to, żeby zrozumieć, co tam mówia, a bardziej zobaczyć.

Film

Jedyna różnica, w moich dywanikach i tym pokazywanym jest w  pętelkach, które u mnie pozostają całe, a na załączonym filmiku sa przecinane.

Kluczową sprawą jest odpowiednie uchwycenie nitki szydełkiem. Zwróćcie na to uwagę. Tylko przekładając szydełko nad nitką otrzymamy pętelki, które nie będą się wyciągać.

10 komentarzy:

  1. Moje koteczki by się cieszyły z tych pętelek:)
    tkanina to jersey średniej grubości.Jestem u rodziców,net mam tylko w komórce.
    Pozdrawiam
    jm

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. An wiesz, że nie wyciągnęłyby ani jednej pętelki? dobry byłby taki dywanik dla nich do zabawy, prawda:)

      Usuń
    2. Może i by nie wyciągnęły, ale odgryzły i zjadły.

      Usuń
    3. no tak... na to juz rady nie ma.

      Usuń
  2. Bardzo mi się podobają te Twoje dywaniki! Kiedyś próbowałam robić takim wzorem, ale był za bardzo wnerwiający jak dla mnie ;-))).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja na początku robiłam tak, jak zawsze robię na szydełku, bez przekładnia nad nitką i po wydzierganiu ok. 10 cm zauważyłam, że pętelki zaczynają się wyciągać. Sprułam wszystko i od nowa zaczynałam, tym razem na podstawie opisu. Zanim nie odnalazłam rytmu, wkurzałam się, a potem już poszło szybko.

      Usuń
  3. Aniu, dzięki za filmik! )'(Btw - to po portugalsku). Myślę, że to rzeczywiście łatwe do opanowania!
    Pozdrawiam serdecznie i trochę spóźniona życzę wszystkiego najlepszego w (jeszcze) nowym roku!
    Motylek

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. motylku, on pochłania naprawdę sporo, szczególnie, jeśli robi się dwoma lub trzema nitkami, tak jak ja. wtedy wychodzi też niezwykle puszysty

      Anka

      Usuń
  4. Chyba też spróbuję pozbyć się resztek zalegających włóczek na rzecz mini chodniczka :) pozdrawiam i zapraszam do siebie www.100pomyslownaminute.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ten dywanik to naprawdę świetna sprawa. Pozwala połączyć najróżniejsze włóczki i kolory i stworzyć coś niepowtarzalnego.
      dziękuję za odwiedziny.
      pozdrawiam
      Anka

      Usuń