środa, 29 stycznia 2014

Wspólne dzierganie i czytanie





Dzisiaj zaczynam książkę "Dzienniki kołymskie". Jeszcze nie wiem jak będzie się czytało, bo dopiero co wyjęłam książkę z półki, ale Edi-bk już ją skończyła, więc mam nadzieję,  że będzie to dobra lektura. Temat Rosji jakoś tak przewija się w moich lekturach, filmach nawet. Nie wiem, czy to słowiańska dusza się odzywa, czy coś innego. Czy otoczona potomkami Celtów czuję już przesyt i zwracam swe myśli na wschód?



A robótka, to zaczęta wczoraj w nocy czapeczka - jeszcze nie wiem dla której z moich córek. Zależeć będzie, jaki rozmiar mi wyjdzie. Wzór został zaproponowany w cotygodniowej subskrybcji "Crochet geek", która przychodzi mi na maila. Tutaj można obejrzeć oryginał


Chwilkę zajęło mi rozpracowanie tego i wdrożenie się, aby zacząć płynnie szydełkować. Generalnie jest to prosta robótka, której przybywa dość szybko.

26 komentarzy:

  1. Sama chyba spróbuję, bo czapeczka bardzo ładna. "Dzienników" jeszcze nie czytałam, ale mam za sobą lekturę "Białej gorączki" Hugo-Badera. Wstrząsająca.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zaczęłam czytać i podoba mi się już od samego początku

      Usuń
  2. Tytuł kojarzę... ale ta Rosja mnie zaciekawiła. Daj znać proszę jak wrażenia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. już moge Ci powiedzieć, że zaczyna się wspaniale! oby tak dalej

      Usuń
  3. Widzę podczas tego środowego czytania jakąś tendencję w kierunku wschodnim :)
    Nie pamiętam kiedy ostatnio wzięłam do ręki szydełko... Podziwiam! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też to zauważyłam, na kilku blogach pojawiła się wzmianka o Rosji, bądź krajach dawnego bloku wschodniego...

      Usuń
  4. "Dzienniki kołymskie" są bardzo dobrą książką. Rosja poza wielkimi miastami nie jest taka piękna, jak pokazują w telewizji. Alkohol i narkotyki to codzienność. Warta przeczytania.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za opinię. podoba mi się od pierwszego rozdziału, czuję, że szybko ją przeczytam

      Usuń
  5. Mam tą książkę zaplanowaną na kiedyś, bo słyszałam gdzieś jej fragment i wywiad z autorem i bardzo mi się spodobał jej ogólny zarys. Jest taka nietypowa i zdecydowanie mniej słowiańska, z bardziej syberyjska, interesująca i niezwykła.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak będziesz mieć okazję, to zabieraj się koniecznie za czytanie. warta jest tego!

      Usuń
  6. Mam nadzieję, że Ci się spodoba. Super ta czapeczka , dobrze, że dałaś linka. Biała czy lekko różowa bo nie mogę się dopatrzyć? Ściskam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. juz mi się podoba. czapeczka będzie pudrowo rózowa. wzorek uroczy i prosty do zrobienia

      Usuń
  7. Czapeczka przesliczna i jak zawsze u Ciebie neci mnie by kopiowac. A u mnie tez dzisiaj Rosja. To chyba przez tą słowianską duszę. Trochę się tej Rosji boimy, trochę nas nęci. A ciekawosc zżera. pozdrawiam hardaska

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wydaje mi się, że pochodząc z podobnego miejsca na ziemi, musimy mieć coś, co nas do siebie ciągnie, tak samo jak coś, co nas odpycha od siebie, powoduje, że się nienawidzimy; tak mamy z Rosją. Podobna, ale i jakże inna, ale kto cię lepiej zrozumie niż człowiek ze wschodu? Kiedy rozmawiam tutaj z Rosjanka, Litwinka czy Łotewką, to jest TO COŚ, co rozumiemy bez słów, a innym trzeba tłumaczyć.

      Usuń
  8. Mam tę książkę na półce. Kupiłam po lekturze Archipelagu GUŁAG, ale ciągle jeszcze czuję się do niej niegotowa... Jestem ciekawa Twoich wrażeń.
    Czapeczka fajnie się zapowiada, wzór jest prześliczny:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Więcej napiszę za tydzień, teraz dopiero zaczęłam, ale już po 4 rozdziałach wciągnęła mnie.

      Usuń
  9. O kolejna książka w zabawie z Rosją w tle - no i ta chyba najbardziej mnie zaciekawiła - a juz mam potrzebę na mniej rozrywkową lekturę -poszukam. Czapeczka się zapowiada interesująco :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie, kolejna książka, tak jakoś się złożyło. A może to nasze wspólne czytanie tak działa:)

      Usuń
  10. Super wzór tej czapeczki, chyba sobie odgapię ;) O książce chyba gdzieś kiedyś słyszałam, może się kiedyś skuszę ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli czapeczka się podoba, to skorzystaj z linku i dziergaj, bo jest bajecznie prosta

      Usuń
  11. Ładny wzór czapeczki wybrałaś.
    A mnie jakoś nie ciągnie do czytania o Rosji, jakoś ze szkoły mi to anty zostało.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a wiesz, że ja też miałam uraz do Rosji i rosyjskiego, po szkole, a teraz żałuję, że nie nauczyłam się więcej. dopiero po latach czlowiek mądrzeje. dlaczego takie mam teraz parcie na wschód? nie wiem. może czuję już przesyt Irlandczykami i innymi narodami? może ciągnie mnie do tego, co znane i podobne, co przewijało sie gdzieś tam od dzieciństwa? nie wiem.

      Usuń
  12. Fajnie popczytac podopowiedzi, co czytac i dziergac ;) Czapeczka ladnie sie prezentuje i jest w uniwersalnej bieli :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. za jakis czas lista wydłuży się strasznie, bo naprawdę każda z blogerek coś podpowie, poleci, a jeszcze tak zachęcająco opisze, że nic tylko czytać!

      Usuń