środa, 8 stycznia 2014

Wspólne dzierganie i czytanie



Kolejny tydzień z Maknetą.


Sheila, moja dobra koleżanka, urodziła dwa dni przed świętami synka. Jeszcze u niej nie byłam, ale wkrótce się wybieram, stąd w tym tygodniu wykańczałam kocyk na prezent dla nowonarodzonego Alexa. Kocyk będzie w kolejnym wpisie, a tymczasem...


...kolejna czapecka, tym razem wersja troszkę bardziej ozdobna. Szydełkuje się bajecznie prosto!!!! Całość pokazana na youtube.

A czytałam....




... "Red dragon". Ponieważ "Milczenie owiec" już znam dokładnie, a pierwszej części " Czerwonego smoka"  jeszcze nie miałam okazji przeczytać(ani obejrzeć), skorzystałam z okazji, kiedy książka wpadła mi w ręce, w SH. 3 dni po trochu w dzień, trochę w nocy...
Podobnie, jak "Milczenie.." wciąga od początku. Kryminał budowany jest na zasadzie tego, że przestępcę poznajemy w jednym z pierwszych rozdziałów, widzimy jego przygotowania, poznajemy jego przeszłość, znamy szczegóły, których nie zna szukający go policjant. Czy wpadnie na trop mordercy? A jeśli tak czy w odpowiednim czasie?

Teraz, dla odmiany, wzięłam czytnik do ręki i zaczęłam "Czas kukułczych gniazd" Z. Domino. Druga część po "Syberiadzie polskiej". Odmiana, jak widać i językowa i tematyczna.

18 komentarzy:

  1. czapeczka zapowiada sie ciekawie. ksiązki nie znam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mam nadzieję za nie będę musiała pruc z milion razy:)

      Usuń
  2. I jak się czujesz z czytnikiem?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bardzo dobrze; doceniłam szczególnie, kiedy czytałam "Taniec ze smokami" - opasłe tomisko!

      Usuń
  3. Kolejna czapeczka wpada mi u Ciebie w oko. Piszesz, że robi się prosto? Sliczna. Chyba bardziej na lato. Ale to dobry moment, by się za nią zabrac. Kryminałow (procz Scherloka Holmesa i Agathy Christies) nigdy nie czytałam. Jestem za duży cykor. ALe to chyba fajny pomysł, że czytelnik wie dużo, a policjant mniej. Choc mnie by chyba stresowało i wychodziłabym z siebie, by moc podszepnąc cos prowadzącemu sledztwo. Pozdrawiam Hardaska

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. czapeczka to przymiarka na chrzest; koleżanka poprosiła mnie o cos takiego i przymierzam się powolutku. na lato idealna, tak mi się wydaje.
      kryminały uwielbiam, ale co jakiś czas przeplatam różnymi innymi książkami.

      Usuń
  4. Fajne lektury:) Maleństwo na pewno będzie ślicznie wyglądało w takiej czapeczce:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zobaczymy, czy ta czapeczka wyjdzie taka, jak być powinna:)

      Usuń
  5. Nie czytałam "Syberiady", koniecznie muszę nadrobić. Czapeczka urocza. Co ja się naprułam, kiedy robiłam podobną na chrzest małej Mani.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cykl Syberiady juz dawno temu był głośny, ale ja zawsze z opóźnieniem zabieram się za wszystko; czasem potrzebuję chwili, żeby pojąć, że tę właśnie książkę chcę

      Usuń
  6. Śliczna ta czapusia, dzieciątko będzie "zadowolone", a jeszcze bardziej Rodzice, bo to doprawdy sodki drobiazg ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mam nadzieję, że wszyscy będa zadowoleni - rodzice, bo łądnie dziecku w czapeczce, a dziecko, bo wygodnie:)

      Usuń
  7. Czekam na ten kocyk!!! Moja koleżanka ma termin jakoś na luty i zamierzam jej zrobić niespodziankę, szukam więc inspiracji :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mój kocyk to nic nadzwyczajnego. ot, jakis tam wzór obrobiony słupkami wkoło.
      nie wiem czy nadaje się na inspirację.
      Anka

      Usuń
  8. ja też czekam na kocyk bo będzie wnusia u siostry, podziwiam Was drogie czytelniczki ale ja nie umiem czytać i robić.A szczerze to ostatnio w ogóle nie czytam książek bo wolę dziergać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ula, ja też nie czytam i dziergam równocześnie. robię to oddzielnie i u mnie to czytanie wygrywa:) stąd mało ostatnio prac.

      Anka

      Usuń
  9. Wzorek sobie zapisuję bo jest uroczy a moja siostra lada moment bedzie rodzić Olkę:) Kryminały uwielbiam, Czerwonego smoka czytałam dawno temu teraz w większości skandynawskie i polskie czytam. I tak jak Ty przeplatam albo fantasy albo historycznymi. Ściskam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. czapeczka wychodzi przepięknie! koniecznie spróbuj. uwielbiam kryminal skandynawski i co chwilę wybieram jakiś do czytania.

      Usuń