sobota, 5 kwietnia 2014

Dwie serwetki




Zostałam poproszona o wyszydełkowanie serwetki do koszyka wielkanocnego. Miałam jedną gotową, ale była nieco za duża, więc dorobiłam do kompletu drugą, pomniejszoną o jeden motyw. Wykończenie zrobiłam swoje własne, ponieważ to ze schematu nie pasowało ze względu na przerwanie robótki w zupełnie innym momencie, niż wzór przewidywał.

Jeszcze wczoraj upinałam serwetki na desce do prasowania - całe szczęście, że mam szeroką na 50cm! Brzegi tylko troszkę podwinęłam i upięłam naciągnięte pod spodem deski:)



Wbiłam chyba ze 200 szpilek, żeby umocować każdy pikotek i dobrze naciągnąć motywy:



Dziś już były gotowe do zdjęcia z deski i obfotografowania:




Szydełkowałam z lidlowskiej czystej bawełny; kolor: śnieżna biel, szydełko 1,5




Uważam, że wzór jest bardzo przyjazny, nie przekombinowany i dający śliczny rezultat. W oryginale jest to obrusek na okrągły stół, więc motywów jest nieco więcej.
Wymiary:
- duża - 50cm
- mała - 31cm



Myślę, że zrobię taką dla siebie; potrzebuję tylko sporo nici, bo jednak serduszkowe motywy trochę ich pochałaniają.

A poniżej oryginalna serweta z czasopisma:


Tak wyglądałaby, gdybym pokusiła się o zrobienie całości. Jest piękna! Mam nadzieję, ze zamawiająca będzie zadowolona.

8 komentarzy:

  1. Wiedziałam że wyjdą Ci piękne serwetki. To oryginalna, duża też jest piękna. pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękne :) Bardzo ładny wzór. Może i ja się skuszę chociaż na małą. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Wspaniały jest ten sercowy motyw! Oryginał wygląda zjawiskowo, ale mniejsze wersje też mi się podobają. Ładnie obmyśliłaś wykończenie:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Śliczne te serwety!
    A upinanie - szacun za cierpliwość:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Aniu to jest po prostu przesliczne,wiem dlaczego lubie twojego bloga ,bo zawsze znajde tu cos ladnego i milego dla oka a ta serwetke to moze pokaze mamie i pokusi sie na zrobienie chocby tej malej,a zakonczenie jakie pracowite,aneczko moze bys wrzucila rozrysowane te serduszka, no bo niewiem czy bez wzoru miamie wyjda ,pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. jak zawsze przepiękne serwetki!
    podziwiam Twoje kwiaty... może i ja niedługo będę miała moje....
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. Piękna i świetnie zrobiona, pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Aniu,to moj meil b_rogulska@yahoo.es jak bys mogla to te serwetki bardzo sie podobaja mojej mamie,trudno jej uwierzyc ze tysiace kilometrow a my sie porozumiewamy jak "przez ulice???",pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń