piątek, 4 kwietnia 2014

Kwiatowo



W ogrodzie wszystko rośnie i zaczyna kwitnąć. Hiacynty, żonkile i narcyzy pachną nieziemsko kiedy przechodzi się obok nich, albo zwyczajnie stanie w drzwiach wejściowych.



To już ostatnie dni urody hiacyntów, potem zaczną przekwitać żonkile, ale póki co cieszą oczy kolorami.

W skrzynce poniżej zakwitły hiacynty, których cebule zostały przez przypadek pocięte szpadlem. Jak widać zregenerowały się i w następnym roku powinny już wytworzyć pełnowartościowe kwiaty:



W doniczkach i skrzynkach rosną orliki i ostróżki:


Orliki już wypuściły pąki kwiatowe i za kilka dni mam nadzieję cieszyć oczy ich kwiatami. Zobaczymy jakie to kolory przypadły nam w udziale.

Pod ogrodzeniem szafirki świecą niebieskościami:



A pierwiosnki nadal kwitną jak szalone!



W końcu pokazał swój pierwszy kwiatek Śnieżnik lśniący! Zniknął mi w tamtym roku - prawdopodobnie zjedzony przez ślimaki - i nawet nie pokazał liści(też zapewne wyczyszczonych do ziemi). W tym roku muszę go wykopać i przenieść w inne miejsce.



Narcyz... jak ja kocham te kwiaty! Zawsze kojarzyły mi się z dzieciństwem, bo w ogródku przydomowym kwitło 10 lub więcej ogromnych kęp tych kwiatów. Ja dorobiłam się jednej, za to z roku na rok powiększa się ilość kwiatów.



Żonkile o pełnych kwiatach zaczynają powoli rozwijać pąki i rozsiewać zapach:



A w domu... przyniosione ze sklepu kwiaty, żółcą się w moim kąciku robótkowo-wypoczynkowym:



2 komentarze:

  1. Aniu kolorowy zawrot glowy poprostu pieknie,pieknie,pieknie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Kolorowo, pięknie, wiosennie, aż oczy się śmieją i serce raduje.
    Przyjemnie popatrzeć na kolory po szarych dniach.
    Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń