niedziela, 27 kwietnia 2014

Szydełko i druty




...pracują zamiennie. Czasem trochę tego, czasem trochę tamtego.

Na drutach mam pierwsze w życiu skarpetki!!!

Zamówiłam włóczki(wspólnie ze znajomą, żeby nam wyszło i taniej i bardziej kolorowo; wymieniłyśmy się motkami włóczek skarpetkowych, bo ileż takich samych skarpetek można zrobić z 4 ogromnych motków wełny?).

Dwa dni temu zaczęłam swoją przygodę ze skarpetkami robionymi od góry.




Pomykam na drutach 2.75 cieniutką włóczką:



Korzystam z kursu Intensywnie Kreatywnej i na razie idzie bez problemów. Doszłam do momentu wyrabiania pięty....


Na szydełku natomiast stare i nowe.

Stare, to serwetka:


Przybyło dwa okrążenia, no, prawie dwa, bo nad drugim jeszcze pracuję. Trwa to dość długo, bo jest 24 powtórzenia wzoru, na który składa się mnóstwo słupków wielokrotnie złożonych, połączonych łańcuszkami z pikotkami. W robocie jest to przyjemne, ale ciągnie się strasznie!

Nowa rzecz to szydełkowa koronka - już zamknięta w kółko. Na razie tyle. Zdradzę tylko, że wciąż nad nią pracuję i dodaję kolejne elementy.




Włóczka to bardzo cienki i delikatny akryl, a wzór, to ten sam element, który wprowadziłam do sukienki Izabeli, robiąc go wtedy z czarnego kordonku.

W tym wszystkim Izabelka dzielnie znosi wysyp krostek. Troszkę narzeka, ale naprawdę niewiele. Nawet noc nie była taka straszna.


5 komentarzy:

  1. Gratuluję skarpetek, zapowiadają się fantastycznie, takie ażurowe w sam raz na wiosnę:) A koronki w każdym wydaniu zawsze mnie urzekają, bardzom ciekawa, co będzie z tego zamkniętego w okrąg:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo ładnie zapowiadają się skarpetki! Ja bardzo lubię tę metodę robienia od palców.

    Ale jeszcze chciałam o dzieciach (poprzednie wpisy) - rany! Jak te twoje dziewczyny "wydorośłały"! Jak poważnie wyglądają! Nawet Iza! Ech, ten czas tak leci nieubłaganie...
    COraz starsze, ale i coraz ładniejsze panienki...
    Motylek

    OdpowiedzUsuń
  3. Skarpetki zapowiadają się rewelacyjnie. Aż podskoczę do IK zerknąć na ten wzorek, bo mnie zaciekawiłaś :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wzorek wzięłam sobie sama z czasopisma, a tylko metodę robienia od palców wykorzystuję od IK.

      Anka

      Usuń
    2. Pewnie dlatego nie znalazłam :)))

      Usuń