środa, 17 lutego 2016

Pokrowce na szybko


Kolejny raz - juz trzeci - uszyłam pokrowce na poduszki na krzesłach. Pierwsze dość szybko się zużyły, drugie funkcjonują non-stop, więc przyszedł czas na trzeci komplet, tak na wymianę. Padło na jeans, czyli recycling :) Przydały się te wszystkie odłożone spodnie.





Tym razem miałam w głowie szybki projekt, bez zbędnego bawienia się w szczegóły. Wymierzyłam podkładki, dopasowałam mniej więcej materiały i zaczęłam szycie. Jeden pokrowiec zajmował mi około 20 minut, więc muszę przyznać, że poszło całkiem sprawnie.

Pokrowce, po tym, jak schodziły spod igły, od razu wędrowały na krzesła.



Jak widać, każdy wierzch ma trochę inny odcień, ale dla mnie to nie problem. Przy okazji przypomniałam sobie, że moja maszyna kocha szycie jeansu. Naprawdę! Bez problemów przebijała się przez 2-3 warstwy, szyła lepiej, niż normalne płótna i bawełny.



Wiązania zrobiłam z pasków jeansu, który kiedyś miałam pocięty na inny projekt. Ponieważ poprzedni pomysł zawisł w próżni, a paski leżały i się nudziły, wykorzystałam je do pokrowców. Szyłam na żywioł, to znaczy bez upinania czy fastrygowania, ale mogłam sobie na to pozwolić, wszak nikt z tego strzelał nie będzie.



I tutaj jeszcze zbliżenie wiązadełek :)



Spodnia strona zrobiona na zakładkę, czyli zupełnie inaczej, niż poprzednie projekty. Uwielbiam ten sposób, bo jest szybciutki i nie potrzeba dodatkowych zamków, guzików, czy czego tam jeszcze.


Zestawienie: kwiatowe płótno i jeans bardzo do siebie pasują i przyznaję, że podoba mi się bardzo uszyty komplet.

6 komentarzy:

  1. Aż zapisałam sobie Twoje podkładki na Pintereście:-). Uwielbiam taki dżinsowy recykling.

    OdpowiedzUsuń
  2. piękna praca, czasami taki zryw i są efekty,podobają mi się takie podkłady,

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie, a najśmieszniejsze jest to, że wtedy najlepiej wychodzi :)

      Usuń
  3. Rewelacja! Pięknie wygląda to połączenie dżinsu z motywem kwiatowym.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo. I najważniejsza sprawa - sprawdza się w użytkowaniu

      Usuń