środa, 11 listopada 2015

W listopadzie wciąż kolorowo,...



....a pierwiosnki, jak co roku o tej porze, zaczynają kwitnienie.



Te żółte po prostu "świecą" w ogrodzie! Na zbliżeniach widać trochę zniszczenia spowodowane pogodą, bądź wiekiem, ale piękno zaklęte w płatkach wciąż czaruje.



Różowe dopiero zaczunają kwitnienie:


Natomiest te dwubarwne - to krzaczek, który zakupiłam jako kwiatek doniczkowy, z 9 lat temu, przed Bożym Narodzeniem.


Były jeszcze czerwone i białe, ale gdzieś zniknęły. Poważnie zastanawiam się, czy wiosną nie kupić jakiegoś pakietu 6 czy 8 w mieszance kolorów. Pierwiosnki są niesamowite jako ozdoba ogrodów!

Fuksja próbuje nadrobić stracony latem czas. Łagodna pogoda pomaga jej w tym non stop, ale pierwsze poważniejsze przymrozki położą kres kwitnieniu. Pewnie znowu zostawię ją na dworze na przezimowanie, bo nie mam miejsca w domu. Przezornie już pobrałam sadzonki i część z nich ukorzeniła się w wodzie.



W przyszłym roku bardziej zadbam o kwiaty w pojemnikach, bo nie wyjeżdżamy na wakacje, więc nie będzie problemu z podlewaniem. W tym roku postawiłam tylko na to, co przetrwa.



Na przekór porze roku, ostróżka właśnie wypuściła dwa pędy kwiatowe, które mają już po metrze wysokości:



W ogrodzie "na tyłach", po ziemi rozrasta się bluszcz pospolity Hedera helix, prawdopodobnie odmiana 'Lady Frances', ale pewności nie mam.


Bluszcz zaczyna pięknie wspinać się po chropowatym murze:



Podobnie, jak jego kuzyn, też B. pospolity, tylko w innej odmianie - jakiej?... nie mam pojęcia. Nie był oznaczony:


14 komentarzy:

  1. aż niemożliwe aby w listopadzie było tak kolorowo,fotki-brawurowe,

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest, jest i to dopiero początek kwitnienia pierwiosnków

      Usuń
  2. Ach, ten irlandzki proroślinny klimat! Może ludziom nastrój trochę psuje, ale za to pięknie się rewanżuje pozwalając, by roślinki cieszyły oko nawet późną jesienią:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ten klimat, z jednej strony taki ponury w zimowe miesiące, a z drugiej strony taki barwny i wciąż zielony, kiedy innym brak kolorów. Każdy ma coś, u nas niestety nie ma - na ogół - białych świąt, śniegu, i tego typu atrakcji, podobnie jak upalnych lat.

      Usuń
  3. Wiosna do ciebie zawitała? jak miło popatrzeć na kolorowe kwiaty. Fuksja to jeden z moich ulubionych kwiatów, miałam na balkonie 5 różnych odmian. Niestety nie robię sadzonek bo zaatakował je mączlik.
    A w bluszczu widzę skorupki jajek? Pomogły na ślimaki ?
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mączlik to upierdliwość wielka!
      u mnie pierwiosnki kwitną dwa razy do roku, latem i właśnie teraz - ten termin jest najlepszy, bo przeciąga się aż do stycznia.
      Skorupki pomogły, bo nie stosowałam środków chemicznych, a ślimaki mi nie zniszczyły kwiatów

      Usuń
  4. Ciepły listopad sprawia, że zamiast podziwiać jesienne szaty roślin, Ty delektujesz się wiosennymi kolorami.
    Piękne pierwiosnki w listopadzie i fuksja śliczna. :)
    Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. u nas już tak jest, przynajmniej w moim ogródku, że od wczesnej zimy kwitną u mnie pierwiosnki. fuksja to przypadek, że ejszcze nie przemarzła :)

      Usuń
  5. Pierwiosnkami zaskoczyłaś mnie. znam tylko Londyn, tam też roślinność w parkach imponująco wygląda. Tylko polskiego lata żal !!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Klimat praktycznie ten sam, to i roślinność podobnie się zachowuje, choć musze przyznać, że jednak Irlandia ma zdecydowanie gorsze lata. I oczywiście nie ma co porównywać ich do polskiego upału.

      Usuń
  6. To nie pierwiosnki, tylko pierwjesienki! *^V^* Kto to słyszał, żeby tak kwitnąć w listopadzie!... I jeszcze ta piękna fuksja!
    Jak nie zapomnę, to kupię sobie fuksje w przyszłym roku w maju i obsadzę nimi cały parapet od strony kuchni/salonu (czyli słoneczna część bloku).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz w sumie rację :) pierwjesienki - podoba mi się. U mnie te pierwiosnki tak co roku kwitną :) a fuksja wyjątkowo, bo nic jej nie zmroziło. Kup sobie koniecznie, tylko patrz uważnie żeby nie było na nich Mączlika szklarniowego.

      Usuń
  7. Fajnie jest prowadzić ogród przez cały rok i posiadać w nim rośliny, które ozdobią go nawet jesienią. Kwiaty na szczęście nie pojawiają się tylko latem i przez dłuższy czas mogą znajdować się w naszym zasięgu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zimą też u nas troszkę wszystko się wycisza, ale kwiaty - niektóre - kwitną nawet wtedy.

      Usuń