środa, 16 września 2015

Kwiaty jesienne



Jesień czujemy w powietrzu już od sierpnia.... I to nie o chłód jakiś szczególny chodzi, bo tegoroczne lato nie rozpieszczało nas, o nie. Było chłodne, deszczowe, czyli takie, którego się nawet za bardzo nie poczuło. Pierwszy raz, od lat, nie pojechaliśmy nad większą wodę, nie kąpaliśmy się w morzu. 

Dla mnie tutejsza jesień, to ten szczególny zapach w powietrzu..., to Góry Wicklow kwitnące wrzosami... Tymczasem, zaczęły się mgliste, zimne poranki....

Mój ogródek nie szaleje, ale coś tam produkuje. Kwitnie na przykład passiflora, czyli męczennica.



Ma nawet sporo kolejnych pąków, więc zapewne długo będziemy cieszyć się jej kwiatami:



Hippeastrum  też teraz zaczęło kwitnienie. Pierwszy wyszedł biały, czerwony dopiero wypuścił pąk. Następne kwiaty pojawią się około Wielkanocy, a póki co cieszymy się tym, co mamy:



Powojnik górski odbił już po cięciu i chwali się całkiem sporą masą - dla porównania wstawiłam zdjęcie zrobione tuż po ostrym cięciu:



Tymczasem w domu, w sierpniu, królowały mieczyki:


Wybierałam raczej ciemne kolory, żeby dobrze się prezentowały na tle jasnych ścian.




Ale mieczyki też powoli znikają ze sklepów, zastępowane astrami i chryzantemami.



8 komentarzy:

  1. tak, migiem to leci,za chwilę będziemy sie przymierzać do świat, mieczyki boskie, a kwiaty ogrodowe oryginalne, nie widziałam takich u nas,a moze nie spostrzegłam .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj Ula, nic już mi nie mów, bo od kiedy szkołą się zaczęła, dni mi uciekają jak szalone

      Usuń
  2. Piękne kolorowe kwiaty.
    Skoro lato było kiepskie, to życzę, żeby Wam jesień to wynagrodziła:-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mam do Ciebie pytanie, bo jesteś kwiatowym ekspertem - czy Twoja passiflora też otwiera kwiaty na moment i zaraz więdną? Moja mama miała kilka krzaczków na balkonie i jakoś niefajnie to wyglądało, kilka kwiatków tu czy tam, otwierały pąki na dzień czy dwa i zaraz opadały, i krzaki wyglądały łyso...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. JUż odpisałam, mam nadzieję, że w czyms to pomoże.

      Usuń
  4. U nas tez juz powoili jesien - dzisiaj nawet pada deszcz! Pierwszy raz od maja!
    Motylek

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. skoro pierwszy raz po tak długim czasie pada, to chyba jesteście zadowoleni? ja bardzo chętnie bym przyjęła trochę słońca

      Usuń