poniedziałek, 29 czerwca 2015

Tymczasem w ogrodzie...



...czas też nie stoi.

Mój wiciokrzew pachnie nieziemsko, szczególnie rankami i wieczorami.




Ozdabia go cała masa kwiatów, więc jest też z czego ten zapach się unosić.



Niektóre w pąkach lub częściowo rozwinięte, inne w pełni kwitnienia... Marzy mi się - i może kiedyś zrealizuję to marzenie - hamak gdzieś niedaleko wiciokrzewu. Ależ to byłby odpoczynek!



Zaczyna też powoli kwitnąć powojnik 'Jan Paweł II'



Jego pełnia kwitnienia mnie ominie, bo w tym czasie będziemy w Polsce. Mam nadzieję, że chociaż zdążę na kwiaty 'Polish Spirit'



I na froncie 'Rouge Cardinal', który już dzisiaj pokrywa swoją purpurą prawie całą kratkę:



Patrzeć na jego kwiaty, to sama przyjemność!




A dołem, pod ścianą, kwitną dzwonki:



I tylko groszek pachnący jakoś się na nas obraził i ledwo zaczyna zawiązywać pąki; jego pełnia kwitnienia też przypadnie na moją nieobecność... szkoda. Za to rozrósł się w tym roku strasznie! A to tylko jeden krzaczek:



Mam ochotę na posadzenie kalii w moim ogrodzie. Z przodu domu prezentowałaby się genialnie, ale z kolei z tyłu miałaby zaciszniej.... W naszym klimacie Zentedeschia(kalia, centedeskia) ma się dobrze i rozrasta się w piękne krzaczory, ot, takie jak ten:


Miło by było mieć taką jedną u siebie.

5 komentarzy:

  1. Aniu, ślicznie Ci kwitną kwiaty w ogródku!
    U mnienatomiast niewiele kwitnie bo upały panują straszliwe (35-38 stopni) a tego jednak kwiaty nie lubią. No to sobie przynajmniej u Ciebie pooglądam...
    Motylek

    OdpowiedzUsuń
  2. U nas też jest wiciokrzew, u mamy w zasadzie, pięknie kwitnie, choc u nas jest inny kolor, wiciokrzewy mogą mieć różne kwiatki? Ostatnio zaatakował go mączlik, podobno jest nie do uratowania...

    OdpowiedzUsuń
  3. Na mnie groszek się zupełnie obraził i nie wykiełkował nawet

    OdpowiedzUsuń
  4. Ale to u Ciebie wszystko pięknie rośnie, masz bardzo zielone palce! *^o^*~~~

    OdpowiedzUsuń
  5. piekne kwiaty ,widać rękę ogrodnika, a kalie takie potężne? zarosną Ci cały ogródek,cudne to one są.

    OdpowiedzUsuń