niedziela, 29 marca 2015

Szycie na szybko




...wpadło mi w grafik zupełnie niespodziewanie. Miałam całkiem inny plan na drugą część tygodnia! Zaczęłam plecenie koszyków dla dziewczyn, kończyłam szycie podkładki-gwiazdy i nagle...

Trzeba przygotować prezent lub dwa. Co wymyśleć? Ponieważ akurat przekładałam szmatki, wpadły mi w  ręce próbki haftowanych płócien zasłonowych. Coś zaświatało w głowie, przgrzebałam szybko resztę pudeł i decyzja zapadła. Będę coś wymyślać z tego, co właśnie wyciągnęłam.
Od pomysłu do szycie droga jednak daleka, bo próbki nie są zdekatyzowane. Wrzuciłam je do pralki na szybkie pranie, potem czekałam kiedy wyschną, żeby ostatecznie walczyć żelazkiem z zagnieceniami. W końcu materiał poszedł pod nóż.
Przyznaję, że pomysł rodził się w trakcie pracy i zmieniał chyba ze trzy razy, żeby ostatecznie przybrać takie kształty:




Ten na górze już zeszyty w całość, a ten poniżej, przygotowany do zszycia.



Docelowo mają być patchworkowymi obrusami na stół/łąwę. Do kompletu - do jednego z nich(prawdopodobnie tego na dole) powstają 4 podładki:


Teraz czeka mnie trudne zadanie: wybranie materiału na spód. Nie wiem czy decydować się na delikatny, pasujący do wierzchu, czy kontrastowy, w mocniejszych kolorach?


Podkładka też posunęła się do przodu, bo jedyne, czego jej brakuje, to lamówka:


Myślę, że zrobię ją w kolorze mocnej czerwieni, żeby ożywić trochę całość. Następną taką gwiazdę będę szyła z jaśniejszch materiałów i, przede wszyzstkim, płótna, a nie śliskiej satyny! Myślę, że to nieco ułatwi pracę i przyspieszy cały proces.

6 komentarzy:

  1. kobieta błyskawica, szybka jesteś,

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetne pomysły i fajnie się zapowiadają

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zobaczymy, mąż już jeden skrytykował ostro...

      Usuń
  3. Podkładka z satyny wygląda prześlicznie, choć wyobrażam sobie, że szycie takiego śliskiego materiału nie jest łatwe. Faktycznie czerwona lamówka będzie do tego idealna.
    Patchworki bardzo mi się podobają, chciałabym się nauczyć szyć takie cuda.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. szycie satyny jest z lekka upierdliwe; może jeśli ktoś ma większą wprawe, idzie mu łatwiej.
      szycie patchworku jest łątwe, tylko wymaga cierpliwości i dokładności, ale zasady są proste i logiczne.

      Usuń