sobota, 7 lutego 2015

Warkoczykowy projekt i sałatki



Projekt wpadł mi przypadkowo w ręce. Od kilku dni słyszę od dziewczyn o zbliżających się walentynkach i w związku z tym wymyśliłam im mały prezent od siebie: bransoletki.
Chwyciłam za czerwoną włóczkę i w dwóch wolnych chwilach powstały 3 identyczne warkoczowe bransoletki:


Dzierga się je ekspresowo! Praca łatwa i przyjemna, przez co nabrałam ochoty na kolejny projekt: opaski na dzień Św. Patryka, wszak to już niedługo :)



Poza dzierganiem oddaję się przyjemnościom surówkowym. Oto dwie, które są moimi absolutnymi faworytami.

Z czerwonych surowych buraków z dodatkiem marchewki, cebulki, jabłka, słonecznika i pomarańczy i przypraw oczywiście:



Druga to surowy brokuł, papryka, jabłko, cytryna, słonecznik, miód i przyprawy:


Te surówki królują na moim stole minimum raz w tygodniu, a dzięki wydatnej pomocy termomiksu przygotowuje się je szybko i z łatwością.

Kiedy robiłam je pierwszy raz nie byłam przekonana co do takich zestawień smakowych. Obawiałam się, że wyrzucę wszystko do kosza. Efekt zaskoczył mnie ogromnie. Pomijając walory smakowe, surówki pełne są witamin, któer teraz, wczesną wiosną, są nam niezwykle potrzebne.

8 komentarzy:

  1. Surówki smakowicie wyglądają i pewnie smakują takoź , ale jakie przyprawy dajesz?
    Chyba jutro zrobię tą pierwszą.
    Pozdrawiam
    Maria

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. w brokułowej jest oliwa, ocet winny, musztarda, sól i pieprz. miód balansuje kwasowość octu i musztardy,
      w buraczanej mam sól i pieprz plus oliwa. pamarańcza nadaje specyficznego smaku i doprawia do smaku słodko-kwaśnego.

      Usuń
  2. A jak zszywasz tę bransoletkę?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zaczynam robótkę provisional co, a na końcu łączę 3 drutem.

      Usuń
  3. Mnie do tej pory zaskakakują różne warzywne (i warzywno-owocowe) połączenia, że tak doskonale mogą razem smakować. Tylko że ja, bidulka, wszystko kroję (lub ścieram) własnymi ręcami...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tutaj zdecydowanie muszę przyznać, że kiedy musiałam robić to na tarce lub kroić, nie było u mnie az takich ilości surówek:)

      Usuń
  4. Smakowite te surówki, zapisuję do wypróbowania!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tylko dopraw odpowiednio pod siebie; mam nadzieję, że będą Wam smakować.

      Usuń