środa, 14 stycznia 2015

Ładnie było, a potem...




...spadł śnieg.

Już wczoraj, kiedy wiozłam Monikę do szkoły polskiej, zaczął padać śnieg. Najpierw delikatnie, nieśmiało, a potem całkiem mocno, żeby przejść w dużą zawieję. Zastanawiałm się, po przybyciu na miejsce, czy nie zabrać dzieciaka i nie wrócić do domu, ale ostatecznie zostałam. Wieczorem, kiedy wracaliśmy, śniegu napadało całkiem sporo, a to co samochody rozjeździły, zaczynało zamarzać. Wszyscy utknęli w ogromnym korku, jadąc z prędkością równą zeru, w porywach do 5km/h. Wszystko dlatego, że soli tutaj nie sypią i auta ślizgały się na śnieżnej brei powoli zamienijącej się w lód. Kiedy moje dziecko zachwycało się krajobrazami, drzewami z poduchami śniegu, płotami okrytymi kołderką, ja skupiałam się tylko na drodze.

Dziś po odprowadzeniu Izy do przedszkola, poszłam do parku na zdjęcia.





Dzień był pochmurny, rozświetlany bielą śniegu.





Dopiero po chwili słońce zaczęło przedzierać się przez zwały chmur.



Rzeka wyglądała uroczo...



...ale palce zaczęły mi marznąć, więc poszłam do domu.



Wstąpiłam jeszcze jeszcze na chwilę do ogródka:


...gdzie jeszcze dzień wcześniej kwitnące pierwiosnki, teraz pokrywał śnieg...



irysy i żonkile, nie utrzymały ciężaru białego puchu...



...ale przebiśniegi chyba mają się dobrze. Już widać pąki kwiatowe:



Po południu niskie temperatury wciąż królują, ale śnieg zniknął... i tyle go mieliśmy.



8 komentarzy:

  1. niechby był ten śnieg i trochę mrozu,inaczej człowiek funkcjonuje.

    OdpowiedzUsuń
  2. U nas też wiosna, wietrzna i mokra...
    Szkoda kwiatów, ale przebiśniegi dają radę! *^v^* Widoki znad rzeki przepiękne, bajkowe.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. myślę, że pierwiosnki i cała reszta przetrwają, bo śnieg ochronił je przed mrozem, poza tym już po południu było na plusie

      Usuń
  3. Jak jest zima, to musi być śnieg, choćby tylko symbolicznie przez pół dnia;)
    Piękne śnieżne krajobrazy:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. i tyle wystarczy, przynajmniej u nas.

      Usuń