czwartek, 28 lipca 2011

Co u kwiatów słychać



Rosną i to całkiem nieźle. Co prawda nie tak, jak rok temu, ale nie mogę narzekać.


Malutki, zakupiony trochę ponad miesiąc temu, wiciokrzew radzi sobie całkiem nieźle z naszym tylnym ogrodzie.





Zrobiłam bardzo domowym sposobem podpórki z bambusa: wbiłam 3-4 patyki w ziemię, a potem połączyłam poprzeczne za pomoca takich plastikowych uchwytów(takimi niektórzy kołpaki przymocowują do felg). I powojniki, i wiciokrzew lubią tę kratkę.


Cosmos 'Hot Chocolate' też sobie przyrasta, rozrasta się i wypuszcza coraz więcej kwiatów:




Mam go też od miesiąca, generalnie pierwszy raz w życiu i jestem zadowolona. Roślina miała już przejścia z Izą, która najpierw oberwała wszystkie płatki z dwóch pierwszych kwiatów, potem upierdzieliła wszystkie pąki, a następnie, kiedy wyrosły kolejne i się rozwinęły, poobrywała prawie połowę płatków z każdego kwiatu. Z tych względów nie mogę powiedzieć, żeby kosmos "kipiał" kwiatami.



Z przodu domu tymczasem kwiaty bujają, ale w sumie nic dziwnego, bo tu i słońca więcej, i przytulniej. Z tą bujnością wiąże się też i bałagan większy, bo "wchodzą" jedne na drugie, plączą się i wywracają.


Tak jest na przykład tutaj: lewkonie, maciejka, goździki, gazanie i inne, wszystko razem. Ma to jednak swój urok. Wieczorem i wczesnym rankiem zapach jest nieziemski: maciejka i lewkonie dają czadu.





Kolejny bałaganik:



Wiosenny floks szydlasty lub płomykowy - jak kto woli - kwitnie mi drugi raz. Przycięłam go bardzo mocno po pierwszym przekwitnięciu i w tej chwili kolejne pąki zaczynają się powoli rozwijać.




Moje ukochane niebieskości, które nigdy mnie nie zawodzą, jeśli idzie o kwitnienie. 


Gazanie zawsze pięknie wyglądające w słońcu. Mam ich kilka kolorów:




...każda piękna...





...i jedyna w swoim rodzaju...



...tylko zdjęcia nie oddają tego piękna...


Lwie paszcze rozwijają coraz więcej kwiatów:





To zdjęcia zrobiła Dana swoim nowym aparatem(stokrotka pełna):





A to(dalia) już pstryknęłam ja, też nowym sprzętem i...



...muszę powiedzieć, że jestem zadowolona. Według mnie lepiej oddaje naturalne kolory, niż robił to poprzedni.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz